فلفل یک محصول مهم سبزیجات و ادویه است که در مناطق مکزیک و آمریکای مرکزی منشا گرفته و متعاقباً در آفریقا و آسیا گسترش یافته است این مهمترین نوع ادویه در جهان است که ارزش غذایی برای مصرفکنندگان بهویژه ویتامین A و E، طعمدهنده و رنگآمیز غذا را فراهم میکند (Boseland and Votava 2000).
در اتیوپی، فلفل قرمز یک محصول مهم ادویه و سبزیجات است که عمدتا توسط کشاورزان خرده پا در مناطق آمهارا، SNNPRS و ارومیا تولید می شود (EEPA 2008) به طور مشابه، سهم منطقه آمهارا از کل تولید فلفل قرمز در کشور 25 درصد است، در کنار منطقه ملل، ملیتها و مردم جنوب (SNNPRS) که حدود 64 درصد از کل تولید کشور را تولید میکند.
علاوه بر این، به طور متوسط 68٪ از تولید فلفل برای اهداف تجاری در منطقه است (CSA 2008) علاوه بر این، محصول اصلی فرآوری شده فلفل قرمز، اولئورسین، به کشورهای مختلف صادر می شود و زمین ادویه دار به بازارهای محلی اتیوپی عرضه می شود.
اولئورزین که برای رنگ آمیزی مواد غذایی استفاده می شود از فلفل قرمز برای صادرات استخراج می شود ارقام با رنگ قرمز تیره تقاضای پردازش بسیار بالایی در بازار محلی اتیوپی دارند (EEPA 2008).
فلفل همچنین رایج ترین غذایی است که در اکثر وعده های غذایی سنتی اتیوپی اضافه می شود (روکنس و تامرات 2005). بنابراین، بازار کشاورزی نقش بسزایی در ارائه این گونه محصولات در زمان مناسب با قیمت مناسب به مصرف کنندگان دارد.
بازاریابی کشاورزی نیروی محرکه اصلی توسعه اقتصادی است و بر تولید و توزیع محصولات کشاورزی تأثیر هدایت کننده و محرک دارد با این حال، بازارهای محصولات کشاورزی اتیوپی با زیرساختهای ضعیف، تعداد کم معاملهگران، عدم دسترسی به اعتبار، هزینههای حمل و نقل و بازاریابی بالا، اطلاعات بازار ناقص بین خریداران و فروشندگان و قدرت چانهزنی ضعیف کشاورزان مشخص میشوند (حاجی 2008).
به همین ترتیب، در غیاب سیستم بازاریابی پیشرفته، کشاورزان خرده مالک مجبور به فروش و عرضه حجم زیادی از محصولات کشاورزی با قیمت های پایین به بازار هستند (Thakur et al. 1997) بنابراین، سیستم ضعیف بازاریابی محصولات کشاورزی، بیماری و قیمت ناپایدار فلفل، کشاورزان را از تولید بیشتر محصولات کشاورزی از جمله فلفل قرمز منصرف می کند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.