خوردن خرمای مجول شاهانی سفید برفی را به خوابی عمیق فرو برد

خرما جایگزین مناسبی برای شکر است. اگر قرار است شکر باشد، حداقل یک جایگزین سالم است.

علاوه بر شربت آگاوه، شکر شکوفه نارگیل یا شربت افرا، می توانید از خرمای مجول شاهانی نیز برای شیرین کردن استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که میوه ها را در مخلوط کن خرد کنید.

وقتی به خرما فکر می کنید، احتمالاً ابتدا میوه خشک به ذهنتان می رسد. خرمای خشک مقدار آب کمی دارد، بنابراین مواد مغذی آن غلیظ تر است.

آنها حاوی کربوهیدرات، پروتئین و فیبر بیشتری نسبت به خرمای تازه هستند و بنابراین برای تامین سریع انرژی مناسب هستند که به ویژه برای ورزشکاران مفید است. به همین دلیل خرمای خشک نیز نسبت به خرمای تازه کالری بیشتری دارد!

100 گرم خرمای خشک حدود 284 کالری – تازه و از طرف دیگر فقط 142 کالری – به ارمغان می آورد. بنابراین آنها برای کاهش وزن مناسب تر هستند.

خرما

حتی اگر خرمای تازه مواد معدنی کمتری داشته باشد، نسبت به خرمای خشک که در خرمای خشک یافت نمی‌شود، غنی‌تر از ویتامین C است.

خرمای تازه را به سختی می توان در سوپرمارکت های آلمان پیدا کرد. در عوض، معمولاً می توانید نسخه خشک شده را از اینجا خریداری کنید.

به برچسب “تصفیه نشده، سولفور نشده و شیرین نشده” توجه کنید. اگر می خواهید خرمای تازه بخرید، باید شانس خود را در سوپرمارکت های عربی یا ترکیه ای امتحان کنید. دقت کنید که سطح میوه زیبا و صاف، درخشان و براق به نظر برسد و کبودی نداشته باشد.

شایان دانستن: خرما روی نخل به اصطلاح خرما می روید که امروزه عمدتاً در شمال آفریقا کشت می شود. در کل حدود 400 نوع خرما وجود دارد.

خرمای خشک و تازه نیز از نظر ماندگاری متفاوت است. خرمای تازه را می توان حدود 9 ماه در یخچال نگهداری کرد و در ظرف دربسته دربست. میان وعده خشک شده را می توان تا یک سال – تا پنج سال در یخچال نگهداری کرد.

برای تازه و شاداب نگه داشتن خرما باید در نگهداری میوه به چند نکته توجه کنید. خرمای مجدول مخصوصاً باید (ترجیحا) بلافاصله پس از خرید در یخچال، انبار یا انبار نگهداری شود. اگر گرم باشد، این خطر وجود دارد که خرمای مدجول خشک، چوبی و سفت شود.